Návrat zdánlivě zapomenuté série
Golden Sun: Dark Dawn je třetím dílem stejnojmenné herní série, která se stala před téměř devíti lety synonymem pro typicky japonské RPG na předchůdci Nintenda DS, Gameboyi Advance. Pojďte se sedm let po vydání druhého dílu vrátit do světa Weyard a ponořit se do mytologie Golden Sun.
Příběh
Děj se odehrává třicet let po událostech druhého dílu, ve kterém se hrdinům podařilo přinést do Weyardu mocné síly Golden Sunu, jejiž neuvěřitelné účinky dokázaly změnit naprosto vše. Kontinenty se posunuly, byly objeveny nové země a nové druhy zvířat. Ale bohužel musí Weyard a jeho obyvatelé po třech mírumilovných dekádách čelit nové hrozbě v podobě zvláštních vírů, které vysávají ze země elementární magickou energii nazývanou Psynergy.
Nová generace hrdinů, potomci známých tváří z prvních dvou dílů série, se musí naučit využívat Psynergy, aby mohli využít všech zemských živlů v boji proti zlým silám. Musíte spolu s nimi procestovat v chaosu ponořenou zemi, uvolňovat energii, porazit nestvůry, řešit záhady, rébusy a objevovat vzácné poklady.
Ovládání
Golden Sun je typickým japonským RPG, které má relativně lineární dějovou linku, kolový bojový systém a které je založené na tom, že nikdy necestujete sami, nýbrž v týmu, ve kterém má každý své unikátní schopnosti a vlastnosti. Dáno je to tím, že každá postava ovládá jiný živel. Základní ovládání probíhá přes tlačítka Nintenda DS. Dotykový displej nabývá na důležitosti teprve při souboji, kdy se na něm objeví alternativní systém povelů, díky kterému můžete jednotlivé Psynergické síly nasadit s naprostou přesností.
Grafický kabátek
Graficky se hra od svých předchůdců liší tím, že se už nejedná o prostou 2D grafiku. Objekty a prostředí jsou vytvořeny ve 3D a zatímco při hraní zůstanete většinou ve staré známé ptačí perspektivě, kamera se naučila pohybovat a děj je doprovázen povedenými animovanými scénami.
Vývojář
Vývojářem této hry je studio Camelot Software Planning, které bylo založeno roku 1990 jako interní studio Segy a stojí například za známou herní sérií Shining Force. Studio bylo od Segy odděleno v roce 1995 a od roku 1999 vyvíjí exkluzivně pro Nintendo. Camelot stojí například za celou řadou sportovních her s Máriem, na Wiičku zatím vydali dvě hry: We Love Golf! a New Play Control: Mario Golf: Toadstool Tour.
Minimální konfigurace:
– kapesní konzole Nintendo DS